mycket på en och samma gång

2013-01-17 16:06:50 Mammas & Melodys Vardag
» Kommentarer(2) «


Idag har jag haft en otroligt och ovanligt gnällig liten flicka. Hon har varit så otroligt övertrött och inte alls kommit till ro. Man försökte med allt ingenting hjälpte. Först tänkte jag efter allt slit och försök att klä på henne och lägga henne i vagnen gå en runda, men jag själv vart inte så jätte taggad på att gå ut och frysa. Tillslut la jag mig ner i soffan tillsammans med henne. Hon somnade efter en timmes försök!

Nu har hon sovit väldigt länge, jag har varit iväg på Emporia för att kollat en sak som jag vill köpa till älsklingen, jag var inne i deras enormt fina leksaksaffär men varför skulle dom ha den? Det var inte längesedan jag såg den saken överallt och nu när jag ska ha den så finns det inte. Hur störigt är inte det? Jag har ringt till vart endaste butik i Malmö som kan ha denna sak, ingen hade den. Antingen va den slut eller så hade dom bara dom andra men just den fanns inte. Men men, jag har i alla fall nu varit och beställt den på babyringen så näsa vecka kan jag åka dit och hämta den. NICE! Det går om man inte ger upp..

In om Willys för att handla hem lite ersättning till Smulis och lite mer blöjor. Det går som smör i solskenet om man säger så. Nu har jag köpt ett par andra blöjor som jag tänkte testa. För varför ska man köpa dom mest dyraste blöjorna när hon ändå bara ska kissa och bajsa i dom? Varför måste man betala för ett m ä r k e när det ändå ska bara vara rent skit i det? Man använder så pass många blöjor om dagen, så det känns ju bara slöseri med pengar helt i onödan. Jag får mycket fler blöjor plus för nästan halva priset? Bara för att det inte är ett så kallat m ä r k e.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej
Du kan väl snälla skriva vilka blöjor det är om dom är bra?
Har provat de flesta (känns det som) till min pojke, men alla har läckt lr suttit dåligt i passform osv. Så säg gärna till om dessa är bra o vilka det är? :)

Vad fin du är i utsläppt o lite längre hår! Tycker jag du ska satsa på!! :)

Om du har vagnen i lgh prova o lägg henne där o sen dra den över en tröskel fram o tillbaka, brukar fungera ibland här hemma. O med hostan som du ville ha tips på, prova physiomer baby som är en näsdusch typ, men renar öron/näsa o hals har gett min pojke det efter en läsare som tipsade dig o den är verkligen kanon! Vatten är ju slemlösande så ge henne lite vatten i mellan åt om hon är rosslig lr hostar. Har tyvärr inte så många fler tips då jag själv är relativt nybliven mamma!

Kram

Svar: jag skrev ett inlägg om blöjorna :) Men willys egna kolla inlägget :)
tack för alla tips det uppskattas verkligen.
Och ett stort tack för det med mitt hår gillar det själv inte :( :)
smulbebisen.blogg.se

2013-01-17 @ 17:41:35
Postat av: M C

Jag körde ofta med T'jours, Willys eller ICAs blöjor till min första. Pampers tyckte jag var skit kassa och libero funkade jätte bra - tills han började röra på sig... Då var dom inte alls lika bra längre :\
Så helt rätt - sjukt att blöjor ska kosta så mycket egentligen. Menar kollar man bara på ICAs och Liberos så är dom typ likadana men ICA har inte brytt sig så mycket om det där med att dom måste vara mönstrade osv så därmed är dom bra mycket billigare. :)

2013-01-17 @ 22:40:13
URL: http://lyckligagatans.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback