Kladda är okej

2013-01-19 20:21:13 Mammas & Melodys Vardag
» Kommentarer(0) «


Melody älskar sin gröt som jag tjatat om nu hundra gånger och det hon älskar också är att kladda som alla andra barn också gör. Många tycker det är NEJ med att kladda när man äter, men jag kan tycka det är OKEJ att det ska få vara lite kladd här och där. Man ska inte " l e k a " med maten, men att ha fingrarna och händerna i munnen och sedan ta lite här och där är ju inget med det.. Idag fick Melody för första gången smaka blåbär, vilket hon tyckte var jätte gott. Men att få blåbär på kläder är ju inget man vill, då det inte går bort i tvätten. Så av med alla kläder så kan man äta och kladda som man vill!
 
Mums vad det är gott med mat
Mina händer måste jag också smaka på
Ja dom smakar verkligen gott!
Nu är jag mätt och nöjd, mamma vad ska vi nu göra?!
 
Ja blåbär och gröt i hela huvudet sitter hon där nöjd över sig själv och sitt konstverk hon har skapat på sitt lilla brickbord. Lika bra att bada tyckte jag och eftersom hon ändå började bli lite trött också så är det en liten hjälp för mig att få henne att koppla av och bli lite extra trött också.
 
Vasken är den prefekta platsen att bada på..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback