Välling från 6 månader

2013-02-06 11:17:40 Mat & Bak
» Kommentarer(1) «


Melody blev som alla redan läst ett halvår igår. Detta firades med att hon kunde få prova välling för natten. Jag trodde aldrig hon skulle dricka det. Men det var inga protester eller något, hon drack det på ett kick. Mätt i magen och somnade sedan direkt efter. Men som jag har hört skulle välling vara mer mättande än vad ersättningen är. Vilket jag inte alls tyckte var någon speciell skillnad då hon fyra timmar vaknade av hunger i magen.. Men absolut att vi kommer köra på välling fler gånger då hon gillade det!
 

Kommentarer
Postat av: Patricia

Ett tips från en ny mamma till en annan..

Vi provade oxå den där o det blev ingen skillnad så vi ger gröt ca 1-1 1/2 dl ca 19 o sen 1 dl välling vid 20 när lillan går o sover. Men sempers fungerade mkt bättre för oss. Havrevälling.. O om du använder MAMs flaskor så kommer inte välling som man blandar själv igenom dinapp nr2 utan man behövde dinapp nr3 till vällingen :) färdigblandad välling gick med nr 2 :)
Kram

Svar: Hejsan. Ahha för den färdigblandade gick bra som du säger i tvåans napp :)
Hon ska få vällingen idag igen, men har ju som sagt min baby semp till natten ändå :)
smulbebisen.blogg.se

2013-02-06 @ 17:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback