Melody Smulan Elina

2013-03-23 17:10:46 Känslor & Tankar
» Kommentarer(4) «


Namnet Smulan blev det då hon va pytte liten i magen. Jag tyckte hon va en liten Smula som låg där inne och simmade runt i magen. Under hela graviditeten så hette hon Smulan och då kom vi överrens om att det namnet skulle hon få som sitt andra namn. Man va ju så van vid att säga det och än idag så säger man Smulan till henne. Detta kommer förbli hennes smeknamn som vi kommer att ha till henne.

Att välja ett tilltalsnamn var lättare sagt än gjort. Där var vi inte alls överrens för fem öre. Man gick igenom alla ovanliga namn som fanns, men inget namn som vi båda gillade. Jag älskar Disney filmer och jag tycker där kan finnas så fina namn och en dag kollade jag på Ariel 2 där fann jag det prefekta namnet till våran dotter. Ariels lilla flicka heter nämligen Melody och det klingade ju så underbart i munnen. Men att berätta för Melodys pappa va en annan sak, jag visste jag INTE kunde säga att det kommer från en Disney film för då hade han ALDRIG velat att vårt barn skulle heta just Melody. Hihi men en dag frågade jag honom vad han tyckte om namnet Melody "då vi ville hon skulle ha ett ovanligt namn från utlandet" Melodys pappa sa med en gång att han gillade det, men han ville nog suga på den karamellen ett tag. Det gick väl en vecka och vi hade sagt namnet flera gånger och tillslut så blev det namnet som vår lilla Smula i magen skulle få. Vi hade inget annat namn utan det var bara MELODY som gällde. När lilla Smulis kom ut så såg man med en gång att det namnet vi hade valt till henne passade som handen i handsken..
 
Idag vet Melodys pappa var våran finaste ägodels namn kommer ifrån :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Va roligt! Tack så mycket för du berättade!!

Kram

Svar: ja men det är väl klart du önskade :)
smulbebisen.blogg.se

2013-03-23 @ 19:32:32
Postat av: Frida mamma till Alvin

Jaha det är därifrån namnet kommer. Otroligt fint!:)

Svar: hihi ja faktiskt :D tack ska du ha
smulbebisen.blogg.se

2013-03-24 @ 22:05:59
URL: http://fridahelaveckan.blogg.se
Postat av: Linnéa, Lo & Skorpan i magen

Åhh Melody är så fint!
Lilla Sjöjungfrun har alltid varit min favoritfilm och Ariel var länge ett namn jag ville ge våran dotter, sedan fastande vi för Lo och det blev en Lo men som sagt, älskar båda namnen Melody & Ariel! :D

2013-04-08 @ 20:29:40
URL: http://linneaamandawikman.blogg.se
Postat av: Olivia

Jag håller med! finns många fina namn i disney! Om jag får en dotwr i framtiden ska hon heta Esmeralda, Megara, eller Jasmine :) äälskar disney!! och Melody är sååå fint

2016-01-23 @ 16:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback