converse baby

2013-03-20 22:04:15 Mammas & Melodys Vardag
» Kommentarer(2) «


För en månad sedan köpte jag super söta converse till Melody eftersom det var en super REA på NELLY. När dom väl kom hem i brevlådan, tittade jag på dom och tänkte OJ! Visste inte att under 20 i skor va så stora haha. Jag tänkte mer att strumpor och skor va samma sorts storlek, men där hade jag ju helt fel för mig. Kommer dröja långt om länge innan lilla Smulis kan använda sina super tuffa skor.
 
Sockersöta Converse

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Hmm alla skor jag köpt till mina gossar har varit samma i skor som strumpor... (även mina egna) enda skillnaden är ju då att strumpor är dubbel/trippel storlekar. Sen ska ju barns skor vara något större än foten (för mig det är ca 1-1,5 cm i vanliga skor och 2-2,5 i stövlar) :)

Svar: Haha ahha, för jag köpte storlek 20 till henne i dom häör för hon har 19-22 i strumpor eller vad det storleken heter haha :P
smulbebisen.blogg.se

2013-03-20 @ 22:59:03
URL: http://mammaensam.blogg.se/
Postat av: M C

Hittade den här sidan: http://www.skotornet.se/blogg/2009/07/hur-mater-man-barns-skostorlek/

"Nu när du vet hur lång ditt barns fot är så lägger du till ca 12-22 millimeter beroende på om det är vinterskor eller sommarskor. Dessutom kan barnet hinna växa en del om det är en lång vinter. Är stöveln något stor i början av vintern kan man lägga i en sula. Trånga stövlar är aldrig bra, det gör att barnet fryser om fötterna.. Fötter flyttas cirka 5 millimeter när de rör sig.

Mät sedan inuti skon
Stick ner mätstickan i skon och mät om det är lagom. Ibland står det förtryckt ett invändigt mått i nya skor som dessvärre sällan stämmer. Så ta för vana att alltid mäta skon invändigt.

Fakta/ Så mycket växer en barnfot per år:
1-2 års ålder drygt 20 millimeter
2-3 års ålder drygt 15 millimeter
3-11 års ålder drygt 10 millimeter"

2013-03-22 @ 15:52:10
URL: http://lyckligagatans.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback