En riktig hemmadag

2013-02-06 16:24:06 Mammas & Melodys Vardag
» Kommentarer(11) «


Denna härliga mysiga onsdag har Smulbebisen och mamma inte lämnat hemmet mer än när storebror och Wilma har behövt gå på en runda för att kissa och bajsa. Vi har myst, vi har busat och när lilla hjärtat sov sin lilla lur vid två tiden så passade jag själv på att fixa mer med vagnen och tvätten, städade undan här hemma, hann till och med sätta mig ner vid tv:en för att äta middag. Nu sitter vi här på golvet och leker med hennes alla leksaker!
 
Att en prasselbok kann vara så otroligt intressant!
Gotti gott gott

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej Elina! Jag har läst din blogg länge. Redan när du var gravid. Den är väldigt bra. En fråga bara. Hur får du ihop det ekonomiska? Som jag förstått har du aldrig haft ett jobb och då har man ju inte ut så mycket i mammapeng. Ändå så shoppar du typ flera gånger i veckan. Berätta gärna för det vill jag också kunna göra.

Kram

Svar: Aldrig haft ett jobb?! Jag har haft hur många jobb som helst i mitt liv fast jag har hoppat av skolan.
Men mamma pengarna ligger på lägsta nivån då jag inte jobbade så mycket under det sista året innan jag blev gravid. Och sedan kunde jag inte jobba knappt då jag va gravid på grund av allt som jag har haft under min graviditet. Men att säga att jag aldrig haft ett jobb tycker jag inte är rätt.

Man får ihop det om man bara vill? Man får ju priotera vad det är som är viktigast. Just alla mina pengar går till min älskade dotter och nästan aldrig till mig själv. Som du läser så köper jag tex massor med leksaker till henne från loppis då det knappt kostar några pengar. En leksak som går på flera hundra går på max 10 kronor liksom. Många kläder köps också på loppis eller så köper jag i affären som alla andra.

Som sagt. Beror ju på vad man är van vid och ute efter?! Jag tycker inte jag handlar särskilt mycket faktiskt.
smulbebisen.blogg.se

2013-02-06 @ 19:13:14
Postat av: Petra

Du har inte jobbat på mer än 3 år du blev uppsagd från toys och du har alltid levt på dina föräldrar och aldrig haft ett fast jobb och inte haft ett jobb länge ens !så orättvis var hon inte när hon frågade dig , klart man undrar eftersom du alltid klagar på pengarna osv !!

Svar: Och vem fan är du liksom? Jo jag har jobbat sedan efter Toys R us så det så. Så vad fan vet du? Och jag har ett jobb att gå tillbaka till efter min mamma ledighet som jag hade innan jag blev gravid? Så knip igen och ta reda på sanningen innan du kommer och säger att jag inte jobbat på över tre år liksom? Sedan en annan sak så har ingen här inne att göra med vart och hur jag försörjer mig? Jag lever på dom pengar jag har. Klagar på pengar? Ja det är kanske inte det bästa man får ut varje månad men att klaga har jag väl för fasiken inte gjort?
smulbebisen.blogg.se

2013-02-06 @ 20:55:48
Postat av: Lisa

Nu får ni väl ge er!! Ens ekonomi och vart man får pengar ifrån och hurvida man har jobb eller inte är en högst privat sak!!
Och om Elina så har föräldrar som hjälper henne ekonomiskt så är det en sak mellan henne och hennes föräldrar inte nåt en. annan person behöver skriva ut på hennes blogg!!

Svar: håller med dig! Men det finns gott om idioter och ännu är inte den sista född.
smulbebisen.blogg.se

2013-02-06 @ 21:38:19
Postat av: Jenny

Jag menade absolut inget illa med min fråga. Förlåt om du tog det så. Tänkte mest om du hade några tips.

Svar: ärligt vad ville du jag ska säga? Tips på vaddå? Hur man lever ett liv med lite pengar. Man lever efter det man har råd till. Man handlar det man tycker är viktigast. Och alla mina pengar går som sagt till min dotter för hon är det viktigaste i mitt liv. Ibland kan man såklart unnna sig själv saker som jag gjorde igår nya naglar. Men det finns något som kallas spara också sparar du varje månad så kanske du har råd till det du vill ha. Sedan kan man ju sälja saker man vill bli av med ??? Det finns ju hur mycket som helst. Men att hoppa på mig säga du har aldrig haft ett jobb. trodde du på det själv att jag aldrig arbetat eller?
smulbebisen.blogg.se

2013-02-06 @ 21:55:35
Postat av: Jenny

Som sagt!! Jag menade inger illa. Jag har läst din blogg länge och aldrig läst om något jobb, bara att du var förbannad på arbetsförmedlingen. Du behöver inte bli otrevlig, ville du inte svara så hade du inte behövt.
Nu vet jag.... Tack!

Svar: kallade jag dig idiot?
smulbebisen.blogg.se

2013-02-06 @ 22:09:07
Postat av: Sofia - Flicka i magen :)

Hej !
Jättemysig blogg.
Vart har du köpt nappbanden ?

Svar: det fick melody i doppresent av sin gudmor
smulbebisen.blogg.se

2013-02-07 @ 00:28:30
Postat av: Anonym

titta så oansvarigt att skriva så hon hoppade inte ens på dig när hon frågade hon menade väl och det förstod inte ens du....har man dessutom följt bloggen innan du fick hyperemissen vilket jag själv även hade så kan man jobba man blir oftast sjukskriven fram tills v 14-15! när du blev gravid så jobbade du inte de skrev du till och med själv du var lite timanställd och du klagar visst det på lite pengar och har skrivit ofta att du fått saker av dina föräldrar. Tycker bara när man fyller 24 snart bör man ej ljuga och även kunna stå på egna ben och man behöver inte ta illa upp på exakt allt, du är en officiell människa eftersom du skriver om ditt liv tänk på det och idiot kan du vara själv lägg ner dina humörsvängningar för fan och väx ifrån dom någon jävla gång du har haft dom i flera år nu!

2013-02-07 @ 06:40:05
Postat av: Anonym

Jag förstår inte att man skaffar barn innan man har ett ordentligt jobb. Det är ingen hund man skaffar... Man ska kunna försörja ett litet barn . Man ska ha det tryckt, ha något att gå tillbaka till efter mamma ledigheten. Innan dess är det egoistiskt att skaffa barn!
Och håller med föregående talare, du hat valt att skiva om ditt liv offentligt. Då får man va beträdd på att ta kritik.

2013-02-07 @ 09:27:20
Postat av: Evelina

Blir såå trött på alla som tror sig veta bäst om allt!! Är ni blinda eller kan ni bara inte läsa. Vad jag läser så skriver Elina att hon har jobb att gå till efter mammaledigheten. Så vad gnäller ni på henne för, ser hennes dotter ut som ett barn som inte får vad hon behöver?! Ser hon ut att svälta? Ha inga kläder?! Enligt vad jag ser så ser hon ut att få allt hon behöver och lite till...
Och sist hur mycket pengar man har utgör inte om man är ansvarsfull mamma eller inte. Finns fan rika människor som totalt sliter i sina ungar.
Så lägg av att hacka ner på Elina!!

2013-02-07 @ 11:01:03
Postat av: Malin

Stå på dig Elina. Har oxå följt din blogg ett tag. Ni har en underbart söt dotter :)
Håller med att man prioriterar vissa saker, och jag kan säga att jag köper hellre saker till mina barn, än till mig själv. Även som du skriver att ibland unnar man sig saker själv.
Men ni som hackar ner på Elina, ni kanske ska tänka er för innan ni skriver nåt. Ni behöver inte gå in och läsa hennes blogg om ni nu retar er så mkt på henne

2013-02-07 @ 20:25:07
Postat av: Twiggy

Till er fega små saker som ska skriva som "anonyma" OM ni ens ska ha rätten till en kommentar VÅGA STÅ FÖR VEM NI ÄR DÅ MED! Eller just ja ni VÅGAR ju inte det för skulle man få reda på vem ni är så kan jag lova att man kan hitta extremt mycket som NI tryckt undan. För ingen MOGEN människa skulle skriva som ni gör. Ni är patetiska som sitter bakom en skärm och gömmer er.

Förlåt Elina om jag nu råkar starta upp något här igen. Stå på dig!

2013-02-08 @ 02:00:15
URL: http://twiggzy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback