Stackars lilla älsklingen min

2013-03-15 10:38:53 Mammas & Melodys Vardag
» Kommentarer(1) «


Sedan Melody tittade ut till världen så har jag ständigt fått höra hur jävla bra jag har det som bara kan gå hemma och glida runt på en räkmacka. Jag kan göra roliga saker jag behöver inte tänka på att gå och jobba. Men som jag alltid sagt. Det är ingen dans alltid att gå hemma? Ett barn kräver mycket mer än vad ett arbete på åtta timmar gör. Detta är ett helttidsjobb och inte bara det utan detta är ett jobb på 24 timmar om dygnet, det är rena drömmen och semsetern att gå till ett vanligt jobb så det så.

I fyra dagar har Melody som ni redan läst här innan varit extremt gnällig och gnället håller i sig och nätterna blir värre och värre då den lilla Prinsessan ska vakna mitt i natten och vägra att somna om. Bara vara ledsen och gnälla utan att gå och trösta. Som jag också sagt innan så tror jag det är tänderna. Det är inte lätt för henne, hon får feber hon är i munnen och rotar runt hela hela tiden och på allt detta så har hon sin jävla hosta och en snorig näsa..

Alla proverna är bra på lilla älsklingen och hon har ingen infektion så långt ögat kan nå. Det enda jag ska göra är att ge henne alvedon när febern kommer och mycket vatten som jag redan gör.. Här nedan är en video på ungefär 2 minuters gnällande och detta är endast två minuter detta hör jag hela tiden under dygnet och natten hon är vaken. Från att aldrig gnälla till att gnälla hela tiden. STOR OMSTÄLLNING!
 
Ljudet ni också hör är att hon kör runt med nappen i munnen och biter på den.

Kommentarer
Postat av: Therése

Förvisso skönt att slippa passa jobbtider och visst är det underbart att få vara hemma och se utvecklingen av ens bebis, men jag kan inte påstå att jag kan njuta av det. Man har ju faktist jour dygnet runt och trots tröttheten måste man försöka tillgodose sitt barns behov. Efter redan en månad känner jag mig sliten och något avis på min sambo som till stor del verkar kunna leva på som vanligt. Starkt av dig att vaa själv med din söta dötter, men om det är till nån tröst så är det inte alltid guldläge trots att man har sambo... ;) Kram till er!

2013-03-16 @ 12:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback