Ledsen natt

2013-03-14 08:53:57 Smulbebisen
» Kommentarer(2) «


Finaste är fortfarande sjuk och i natt så visades en temp på 40 grader. Hon va ledsen och ville inte komma till ro, men nu ligger hon bredvid mig och sover gott. Låt henne vara frisk, får så ont i hjärtat av att se henne dålig och när hon är ledsen hela hela tiden.. Jag själv har riktigt ont i halsen, kan knappt andas och är så trött så man knappt vet var man ska ta vägen. Så passar på att vila varje gång Melody sover eller vilar :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill bara väl så ta inte illa upp!!

Kom ihåg att om hon har så hög feber o dessutom har haft det i mer än ett dygn förlorar hon otroligt mkt vätska. Be ngn åka o köpa sempers vätskeersättning och ge henne det på sked lr i nappflaska var 5e minut ungefär. Vår lille blev så uttorkad på 2 dagar att dom fick sätta sond på barnakuten och då hade vi kämpat med vätskeersättning hemma hela tiden. Vi blev kvar på barnakuten i 8h sedan inlagda i 3 dagar då han spydde o var febrig.. Så mkt vätska som möjligt men inget med socker i då det inte hjälper och dessutom kunde göra dom sämre sa dom på barnakuten till oss!

Lycka til o kämpa på, snart är ni friska o mår bra!!

Svar: Aha, ja för jag ger henne vatten hela hela tiden för jag vet att barn blir snabbt ut torkade. Men nu är febern borta och hoppas den håller sig borta. Jag tror hon börjar få sina tänder, jag känner inget och ser inget men hon gnäller från morgon till kväll hela hela tiden och stoppar saker i munnen och tuggar och gnäller mer .. Har hört man får feber och blir lös i magen av sånt med är på g ?
Tack för tipset :)
smulbebisen.blogg.se

2013-03-14 @ 10:40:40
Postat av: Anonym

Ja magen brukar kunna bli lite dålig o lukta skunk! Vi trodde vår va magsjuk för han va så lös i magen men det var "bara" tänderna! Allt i munnen, gnällig, febrig, förkyld o dålig mage brukar kunna vara tecken på tänder. Kolla i nedre tandköttet om det finns märken lr vad man ska kalla det. På vår lille såg det ut som ränder där tänderna skulle komma, svårt o förklara o rätt som det var (ca 1 v) så kom det upp små små vita prickar o allt gnäll va som bortblåst!

2013-03-14 @ 20:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback