man måste ställa in sig

2013-01-25 23:39:02 Mammas & Melodys Vardag
» Kommentarer(10) «


Förmiddagen har varit så lugn och skön. Lilla Melody och mamma har bara myst och busat en massa som vanligt. Men idag har jag dock kelat det där lilla extra med henne för att jag vet att imorgon kommer det bli en hård och tuff dag för mig. Melody åker iväg på morgonen till sin pappa och denna gången kommer hon inte hem på några timmar, utan ska stanna där fram till Söndag. Vilket kommer vara så hemskt tungt för mig. Inte för jag tror att han inte kommer ta hand om henne väl, absolut inte. Men ni som inte sitter i samma båt har inte den blekaste aning om hur det verkligen känns när man väl är här och ska lämna ifrån sig sitt barn. Visst ni kan förstå, men den smärtan är enorm och saknade av henne är plågsam..
 

Min käraste och dyrbaraste ägodel ligger tätt intill mig sovandes som en stock. Hon har precis somnat och nu kan lilla mamma hennes blogga en stund innan läggdags.

Sitter i vagnen och leker lite med sina dinglisar.
Håller hårt om sin lilla vän
Och såklart måste vännen komma in i munnen en stund..
Oj, nu ligger jag visst på magen min
Men inte i många sekunder, för nu ska jag rulla..
Mammas stora kärlek

Kommentarer
Postat av: sara svensson

har du tänkt hur hennes pappa känner då? du säger det är svårt att vara utan din dotter vad jag har förstått så träffar han inte henne varje dag? v

Svar: SERIÖST!!!!DET ÄR JUST SÅNA SOM DIG MAN KAN BLI RIKTIGT FÖRBANNADE PÅ. JAG HAR VÄL FÖR FAN INTE SAGT NÅGOT OM ATT HAN INTE SAKNAR HENNE LIKA MYCKET. MEN SOM DU LÄSER HÄR SÅ ÄR DETTA MIN BLOGG OCH OM MITT LIV SOM ENSAMSTÅENDE MAMMA. DÄRFÖR KAN VÄL INTE JAG UTTRYCKA MIG I HUR HAN KÄNNER OCH HUR HAN TYCKER. JAG HAR SKRIVIT MYCKET OM ATT JAG VET ATT MELODY HAR DET BRA HOS HONOM ATT HAN EN EN HELT OTROLIGT FIN PAPPA. JAG OCH BILLY ÄR VÄNNER OCH JÄVLIGT BRA SÅNNA OCKSÅ FÖR MELODYS SKULL. JUST NU HAR HAN DET OCKSÅ LITE JOBBIGT SÅ SOM HAN BOR OCH SKA SNART FLYTTA TILLK EGET OCH DÅ KOMMER HAN HA HENNE MER. HAN JOBBAR MYCKET DF HAR HAN INTE HAFT TIDEN TILL ATT VARA MED HENNE VART OCH VARANNAN DAG. MEN VI PRATAR VARJE DAG. MEN HUR JAG KÄNNER OCH HUR JAG TYCKER ÄR DET JAG SKRIVER HÄR. GILLAR DU INTE DET OCH TYCKER JAG ÄR EN HEMSK EGO MAMMAN TYCK DET DÅ MEN DU BEHÖVER INTE TRO ELLER SÄGA NÅGOT OM DU INTE VET NÅGONTING OM SAKERNA DET RÖR OM.
smulbebisen.blogg.se

2013-01-26 @ 09:44:13
Postat av: Jessica (jessilo)

Det är nog klart att Elina tänkt på det, vad var det för konstig kommentar. Vad jag har förstått så var separationen inget som Elina ville skulle bli av utan det var hans val. Men hon gör ju allt för att han ska få träffa henne så mycket som möjligt mer kan man inte göra!

2013-01-26 @ 09:56:16
Postat av: sara svensson

det var väl ingen konstig kommentar? om dom separerar fanns det väl en anledning bakom....... tycker endå det verkar som hon träffar melody mer.

2013-01-26 @ 10:16:05
Postat av: Camilla

Men hallå! Du vet ju inte vad som ligger bakom allting... Jag tycker att Elina är grymt stark! Jag får nästan panik av bara tanen att lämna bort min lilla älskling så länge.. You goo !

2013-01-26 @ 10:26:16
URL: http://cmittliv.blogg.se
Postat av: sara svensson

DU får nästan panik av att lämna bort DIN lilla älskling. är du en egocentrisk idiot eller tänker bara som en? För det första det är inte DIN lilla älskling ni är två om barnet med båda EXAKT lika stor del till ert barn det gäller alla föräldrar. Nä jag vet inte vad som ligger bakom allt men antar eftersom han valde att lämna var det hon som var boven i dramat. hur som helst så måste man se till båda föräldrar jag tror inte hennes ex älskar melody mindre än elina gör tror bara att det oftast blir kvinnan som tar barnet i början av en seperation pga mannen kanske jobbar eller inte riktigt orkar bråka... har själv två barn med en och samma fantastiska man. han valde och lämna mig efter 15 år tillsammans pga han helt enkelt inte älskade mig mer vi var mer som vänner än älskare. men det första vi gjorde var att dela upp tiden med barnen. det är inte mer än rätt och alla mammor som tror sig äga barnen där ute är i min mening värdelösa och dåliga föräldrar.. som förälder ser man efter barnet först inte sina egna behov och känslor.. hur mycket föräldrarna än skulle hata varandra kommer barnet älska båda föräldrar lika mycket därför är det viktigt att man så tidigt så möjligt kan hitta en rutin och försöka hålla god min för barnens skull.

Svar: DET ÄR VÄL FÖR FAN INGEN SOM SAGT ATT INTE MELODYS PAPPA SKA HA LIKA STOR RÄTT OCH DEL TILL ATT TRÄFFA HENNE????????????
smulbebisen.blogg.se

2013-01-26 @ 11:06:44
Postat av: Linn

Även om man är förälder så är man inte mer än människa. Jag skulle tro att det Elina skriver här är HENNES känslor, sen är det klart att Melodys pappa också har känslor men dom kan bara han uttrycka inte Elina.

Svar: TACK. Nä det är ju min blogg mina ord mina känslor ingens annans.
smulbebisen.blogg.se

2013-01-26 @ 12:04:12
Postat av: sara svensson

välj inte parti då

2013-01-26 @ 13:46:56
Postat av: Jessica

Ursäkta att jag lägger mig i Elina men jag blir så ledsen när jag ser det här..jag kan inte svara i ditt ställe men..

Jag tror inte att Elina får panik i sig att lämna över melody till sin pappa utan mer att lämna bort henne ifrån sig. Har man aldrig varit ifrån sitt barn så länge så är det inte så konstigt att man får en sån känsla och det kanske du borde veta om du har två egna barn? Om dom sovit varje natt tillsammans sedan hon föddes och nu, nu sover hon borta första gången så klart att det känns tomt. Jag har en egen dotter och hade precis samma känsla första gången hon sov borta.

Och hur kan du ens skriva att du antar att det är Elina som är boven, när du inte vet något? Du vet inte vad dom har gjort upp imellan varandra, han kanske inte kan ha henne lika mycket som Elina om han har arbetstider osv. Det är väl inte bara hennes fel man är väl två som diskuterar och kommer fram till hur man ska göra.

Inte någonstans i hennes blogg har jag läst att hon inte vill att melodys pappa ska ha henne, utan tvärtom, hon vill att melody ska ha båda sina föräldrar. Det säger väl allt!

Jag är så sjukt trött på folks dumma kommentarer, och som vuxen borde man veta bättre än att skriva något man inte vet något om.

Elina, jag tycker att du gör ett fantastiskt jobb med melody och du kämpat på fast det är jobbigt just nu. Det sista du är är att vara ego.. :)

2013-01-26 @ 13:48:41
Postat av: M C

Måste säga att jag blir faktiskt riktigt jävla förbannad när jag läser kommentarer som dom Sara skrivit!! jag har varit separerad från min store sons pappa sedan september 2008 och då var det varannan vecka som gällde - jag GRÄT varje gång han åkt för att JAG saknade honom!!
sedan 1 år tillbaka har han varit hos sin pappa varannan helg "bara" och jag tycker fortf det är sjukt jobbigt att han åker bort - nu 6år gammal!
Det gör mig inte till någon sämre eller ens egocentrisk mamma för det!! Det gör mig till en BRA mamma - en mamma som älskar sitt barn obeskrivligt mycket och som inte tycker om att lämna bort sina barn (har nu två) oavsett vem det handlar om!!

Jag vet att min store har det bra hos sin pappa när han är där, men när man älskar sina barn så mycket som Elina gör och även jag själv - då vill man vara med dom så mycket som möjligt och så vitt jag vet så är man långt ifrån egocentrisk bara för att man SAKNAR SINA BARN (eller nån annan för den delen) skull mer säga att man har väldigt mycket kärlek att dela med sig av!!

2013-01-26 @ 14:34:28
URL: http://lyckligagatans.webblogg.se/
Postat av: philipp

men skjut dig själv rätt i fontanellen Sara, antingen är det billy som skriver eller så är du bara en annan idiot i samma led...

2013-01-27 @ 00:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback