Farbror Doktorn

2013-01-18 12:27:19 Mammas & Melodys Vardag
» Kommentarer(2) «


Nu har jag varit med Melody hos Doktorn. Han lyssnade noga på hennes lungor och tittade henne i halsen. Hon var så duktig tjej, skrattade och sprattlade som bara den.. När han sa att jag skulle hålla hennes händer och huvud tänkte jag med en gång: oh nä hon kommer skrika i panik. Han tog den stora glasspinnen sa till henne gapa hon gapade med en gång och det såg bra ut tyckte han. Men för att vara på säkra sidan ville han att hon skulle få ett stick i fingret. Satte oss utanför labbet och hon var fortfarande pigg och glad för att ha blivit väckt. När det var vår tur satt hon i min famn och ett två tre kom sticket men Melody tittade bara och sa inte ett ljud. Så otroligt stolt man blir.. Hon är så duktig vår lilla tös. Sänkan låg på 18 och ska normalt ligga runt 8-10 så det visar ju att hon har något på gång. Vi fick utskrivet hostmedicin som jag snart ska åka och hämta ut. Hoppas detta kommer att hjälpa henne, om hon blir värre så är det barnakuten nästa!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför håller du dig inte hemma med henne om hon är sjuk? Att vara ute och gå är ju en sak men att springa på Ikea osv är ju inte speciellt bra. Det känns ganska egoistiskt, både mot Melody och andra bebisar. Du behöver ju inte gå längre än till dig själv när du är sjuk.

Svar: Alltid ska det vara nån anonym jävel som ska lägga sin näsa i blöt som vanligt. MELODY är inte sjuk hon har ingen feber hon har sin hosta och varför ska vi bara vara inne när hon är hur pigg och glad som helst? Jag är inte egoistisk för fem öre. Barn dör inte av frisk luft och jag behöver väl handla om jag åker någonstans?
smulbebisen.blogg.se

2013-01-18 @ 18:26:04
Postat av: Anonym

Feber är ingen sjukdom, däremot så är hosta det! Hon är bevisligen tillräckligt kass för att du ska gå till läkaren med henne.

Du är egoistisk i den mån att du drar ut ditt sjuka barn bland friska barn!

Svar: Hon har hosta det har hur många barn som helst som är ute i affärer? Du kanske är både blind och döv?
Läkaren sa till mig det var inget fel med henne. Ja hon har sin hosta den har hon haft länge nu. Och den blir bra med den hostmedicin hon fick.
smulbebisen.blogg.se

2013-01-19 @ 09:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback