Tankar & Tårar

2013-02-25 23:12:58 Mammas & Melodys Vardag
» Kommentarer(3) «


Idag kom dagen då vår dotter fick ett schema på hur hon ska få leva nu den närmsta tiden hos sina föräldrar. Kan ni fatta hon har ett liv som är uppbyggt på ett schema. Det låter hemskt och jag tycker verkligen det är hemskt också. Jag satt där inne och grät för det va inte såhär man planerade sitt liv det va inte så här man ville det skulle vara eller bli. Själv har jag alltid levt med båda mina föräldrar jag har haft vänner runt om kring mig som har haft skilda föräldrar. Man fick alltid höra hur jobbigt dom tyckte det va och vilken tur jag hade som hade båda mina.. Sedan finns det absolut andra som tycker det är skönt att ha mamma på ett ställe och pappa på ett. Men min dröm va att det skulle vara mamma pappa barn. Att vi skulle bo utanför Malmö där det va tryggt och lugnt. I en bra skola som hon hade trivts i och allting skulle varit underbart. Men en dröm kunde krossas på bara några få sekunder..

Men när schemat börjar gälla så är det som så att Melody kommer att bo med sin pappa Måndag, Tisdag och Onsdag. På Onsdag kväll så kommer jag att hämta Melody så hon är hos mig Torsdag, Fredag, Lördag och Söndag. Såhär kommer det vara fram till juni och sedan får vi se om vi hittar ett nytt schema. Jag har fått planera om mitt liv ännu mer nu då mina mamma dagar är slut den 31 Mars. Så jag har fått spara dagar så jag har 20 dagar nu som jag sedan kan ta ut två dagar i veckorna då Schemat kommer gälla. För att gå hemma utan noll pengar det gör man verkligen inte. Jag måste kunna försörja båda två dom dagarna man inte jobbar..
 
När man har gemensam vårdnad så delar mamman och pappan på dagarna att gå hemma och eftersom jag redan har tagit mina så har han sina 280 dagar kvar att ta ut. Men vi får väl se hur det kommer att se ut för oss nu, detta känns verkligen PISS OFF om jag får säga det själv. Och man känner en oro till att blir jag inte inbokad dom dagarna då jag inte har vår dotter hur i hela friden ska man klara sig på två mamma dagar i veckan? Nä usch jag släpper tanken just nu då det redan har varit för mycket denna dag.
 
Jag gav dig ditt livs första tröst

Kommentarer
Postat av: Jenny

Va tråkigt! Du blir ju verkligen begränsad av att ha det så! Angående dagar, kan han inte skriva över några på dig? Det kan man nämligen.

Lycka till!

2013-02-26 @ 08:45:02
Postat av: Anonym

Tycker han kan ge sina dagar till dig om det nu är så att han har ett fast jobb? Vad jobbar du med?
Har du flyttat hem till dina föräldrar eller? För du lär ju inte klara dig länge själv sen Ang pengar....

2013-02-28 @ 17:08:54
Postat av: Anonym

Då är de ju bra att du tycks ha flyttat hem till dina föräldrar då ju.... Tanke på hur lite du kommer ha ut varje månad....

2013-03-01 @ 22:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback